06 de maig 2015

Tornen les urnes, tornem al carrer

El passat 24 vaig tenir l’honor de representar a ERC La Roca al acte organitzat per l’Associació de Municipis per la Independència en col·laboració amb l’Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural. Em sento molt vinculada a les tres organitzacions, per diversos motius. Els meus dos fills, de 3 i 5 anys, són socis d’Òmnium Cultural. Respecte a l’AMI, vaig ajudar a portar all ple municipal de La Roca del Vallès l’adhesió del municipi. Aquell debat, probablement el primer en l’eix nacional del nostre Ajuntament, es va poder donar al ser portat a Ple per ERC -a ERC sempre hi som, sempre- a instàncies d’ANC La Roca del Vallès, de qui en sóc membre des de fa més de dos anys i on, en aquells moments, era tresorera. Vull agrair públicament als meus companys de l’ANC La Roca que em convidessin a acudir-hi.

En l’actualitat col·laboro amb l’ANC a través de la Sectorial de Psicòlegs. He acompanyat aquesta sectorial des dels seus inicis i anticipo que tenim molt a dir en aquesta última etapa del procés. Contem amb uns membres excel·lents. Us presento a l’actual coordinadora, Dolors Marín (a la dreta) que va ser la primera presidenta de l’ANC. Amb ella altra Esther (a la esquerra), que en va ser membre del primer secretariat d'ANC. Un luxe de trobada!


Com a convidada en qualitat de candidata, en lloc de seure al costat dels meus companys, com jo hagués desitjat, vaig ser ubicada amb la resta de partits, molt a prop de l’escenari. Entre els assistents, vaig trobar-me amb Marta Rovira. Ens va enviar molts ànims i ens vam desitjar molts bons resultats per al 24. I jo no tinc cap dubte de que així hi serà.


Però era una nit dedicada a la independència i en aquest context els partits estem units sense esquerdes. Així que va ser una alegria trobar-me al meu amic Andreu Vàzquez, 8è a la llista de de CiU a la Paeria de Lleida (“Molta sort, Andreu!). Segurament, l’Andreu i jo no estaríem d’acord en molts temes polítics, però ambdós tenim molt clar que en l’àmbit del país som una sola veu.

Constatar que ICV també ha tingut -i encara té- representants en el independentisme és una satisfacció. Probablement Raül Romeva ha estat el millor polític que ha mai passat per aquesta força política.


Després d’un mesos de latència, el moviment independentiste retorna amb tota la força i il·lusió, i amb un gran lema “Tornen les urnes, tornem al carrer”. Si encara no heu vist el vídeo, no us el perdeu. Ens mostra la força d’un poble en moviment i ens fa l’encàrrec, als que acudim com a candidats a les eleccions del 24M, de començar la independència a tots i cadascun dels nostres pobles i ciutats. Ja hem guanyat a 200 ajuntaments: ens queden gairebé 800 més.

Crec fermament que la nostra Independència també ha de comportar una nova manera de fer política, a tots els nivells. Hem de foragitar el sectarisme, el nepotisme i l’obscurantisme del que la Catalunya autonòmica no ha estat aliè. Hem de fer un país net, on política sigui un terme antagònic amb imputació judicial. Hem de mostrar com la política, especialment la municipal, pot ser el millor servei a fer als teus. En definitiva, hem de tornar d’on mai havíem d’haver marxat: la honradesa, la transparència i la feina ben feta.

La transparència no és una mena d’esnobisme. És una auditoria constant sobre on van els nostres diners, assegurant que acaben on la gent els vol i els necessita. I aquest és l’únic camí per millorar les prestacions socials, pagar les pensions, invertir en educació i aconseguir que la sanitat tingui la qualitat que tot ens mereixem.

Apel·lo a tots i cadascun dels roquerols i les roqueroles, i els hi demano el seu vot per fer de La Roca del Vallès un municipi independentista de debò, però en aquesta entrada vull dirigir-me especialment a les 3.204 persones que el 9 de novembre van votar Sí/Sí a l’Institut Sant Jordi, el Punt de Participació on jo vaig ser gestora i on vaig viure una de les jornades més felices dels 10 anys que porto vivint a Catalunya, a La Roca del Vallès.  

Votants del Si/Si: tornen les urnes, torneu al carrer! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Aquest espai és una eina per posar-vos en contacte amb nosaltres i està obert a totes les opinions, queixes, suggeriments i consultes, sempre i quan es realitzin amb educació i respecte. Per a participar-hi cal introduir el nom, els dos cognoms i una adreça personal vàlida de correu electrònic per tal que us poguem respondre de manera adequada. Els comentaris que no segueixin aquestes normes bàsiques no seran publicats.